Alfred ska börja på dagis!

Imorgon ska lillkillen Alfred börja på dagis! Då behöver han två ramar, en som ska hänga ovanför hans klädhylla och en som ska visa hans familj.

Emma och jag fixade till dem litegrann. Från början var den vänstra ramen helt trären, men uppiffad med lite prickigt papper och dekorerad med roliga djurhuvuden utstansade ur ett mönstrat papper, en bit band och två små söta charms blev den ju riktigt söt! Namnet blev sedan pricken över i.

Ramen till höger var vit som original och fick bara en text som dekoration. Den ska nämligen hänga i barnhöjd, så då får det inte finnas några småsaker som kan pillas loss och stoppas i munnen... Dymoremsorna (som ligger på ramens högra kant) med texterna "mamma" och "pappa" ska sättas direkt på fotot, under glaset.

Jag hade kameran framme, men så hände det nåt så jag lade den åt sidan igen. När Alfred, föräldrarna och kusin Emil skulle åka hem, kom jag plötsligt på att jag ju gärna ville ha åtminstone EN bild i dagens blogginlägg *S*
Alfred var inte ett dugg på humör att posera där han satt fastspänd i bilen, men Emil var desto gladare *ler*

Och det var väl ungefär vad som "hände" idag. Det slutade förresten regna också. Vilken skön känsla!

Tillägg: På kvällen går vi i skogen. Bladen har torkat och det går fint till och med att tränga sej genom slyn på det lilla hygget ovanför oss, nästan hemma. Utan att bli genomblöt.

Och jo, kantarellerna står där och väntar på mej, men jag hade ju inget med mej att plocka dem i, så de får stå kvar tills imorgon.

Kommentarer

  1. Vilka fina ramar! Måste vara roligt för personalen att se hur någon engagerar sig och gör så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du! Det är säkert flera föräldrar (eller mor-/far-dito) som har fixat med ramarna till de små. Det tror jag.

      Radera

Skicka en kommentar