Slappar-söndag

Igår höll vi igång med cykling och bad och allt möjligt. Idag är grabbsen trötta och sover till kl 10(!!!!). Det har aldrig någonsin hänt förut. Inte när de varit hos oss iallafall. Men skönt ser det ut att vara där i bäddsoffan.

Resten av dagen tar vi det lilla lugna. Spelar kort och tärning och slötittar lite på OS. Ja, förutom att Johan och jag följer med Ida ut i skogen.

På eftermiddagen kommer föräldrarna och ska hämta barnen. Vickan klipper Sture och han blir så snygg. Sen ägnar hon en massa tid åt att försöka få igång vårt internet och lyckas åtminstone få till det på Stures dator. Det trådlösa nätverket som sen ska dela detta internet med övriga datorer i huset vill icke funka alls. I-landsproblem...

Jag surfar vidare med en liten mobiltelefon som modem och det går rätt bra, det med.

Tidigare på dagen hade vi funderingar på att åka till Mellansjö, men avskrev dessa rätt snabbt. Fast nu får Sture för sej att vi ändå ska åka och då är det väl mest bara att hänga på *S* I Stöde möter vi världens regn- och åskoväder.


Även i Mellansjö har det regnat rejält. Tyvärr, för planen var att, precis som vanligt, klippa gräs. Tusan, vad det växer denna sommar. Lagom med regn och inte så varmt.

Och vad skådar mina ögon?! Björkarna har fått en del gula löv! Ett av dem har ramlat ner på denna gröna rönn och det är ju ganska dekorativt. Men gula löv... nu?! Det vill jag inte ha.

 Men faktum är, att naturen börjar skifta färg. Här var det grönt och inget annat än grönt för en vecka sedan...

Kvällarna och nätterna är mörka, svarta... de ljusa sommarnätterna över och förbi för denna gång. VART tog den här sommaren vägen? Svar: det blev aldrig nån riktig sommar. Men det kommer väl en, nästa år. Hoppas jag.

Kommentarer

  1. Gula löv vill vi inte ha inte än ! Jag älskar hösten och dess skiftningar men först ville vi ju ha sommar och nu är det nog försent .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte heller jag vill ha gula löv just nu. De kan gärna vänta i flera veckor!!

      Radera

Skicka en kommentar