Sommarlov!

 Idag var vi på skolavslutning i Bosvedjan. Alfred var också där. Lite förbryllad såg han ut, tidvis.

 Bosvedjans skola har ett gäng särskoleelever och de bjuder varje år på en härlig sommarlovstradition i form av en väldig massa ballonger som göms i en stor och färgglad fallskärm... och vilket jubel det blir när de släpps fria!

 Upp, upp i det blå! Förbi kyrkspiran flyger de.

Emil har fått stipendium. Inte bara för att han är en duktig kille som alltid gör sitt bästa i alla ämnen, utan också för att han är en bussig kamrat, alltid ställer upp på andra och alltid väljer efter sitt eget huvud och inte följer med strömmen. Han är ett föredöme på alla sätt. Sånt värmer att höra! Grattis Emil, det är du väl värd!

 Johan testar årets sommarlovspresent, en vatten"kanon"pistol.

Och alla fick vi smaka härlig jordgubbsmarängtårta. Mums!

(Borttagen bild)
Vi hann också träffa A en liten snabbis innan jag skulle iväg på jobb. För även om det nu är Sommarlov för alla goa ungar, så har jag några pass kvar att jobba innan även jag får långledigt.

Kommentarer

  1. Vad roligt för Emil! Ni har nog bidragit en hel del till hans värderingar, tror jag bestämt.

    Tårtan ser underbart somrig ut och idén med sommarpresenter är ju bara för härlig!

    SvaraRadera
  2. Klart att man ska ha en liten sommarpresent, det tycker jag! Presenter är trevligt! *S*

    SvaraRadera
  3. Sommarlov åh så härligt , då börjar sommaren på riktigt. Mina flickor fick alltid sommarlovs present vid skolavslutning en bra start på ett härligt lov !

    SvaraRadera
  4. Ja, nog är det sommar nu? Eller iallafall idag. Solen skiner här, himlen är blå och gräsklipparen jobbar hårt... alltså, sommar! *S*

    SvaraRadera
  5. Åh, Bosvedjeskolan är en skola i mitt hjärta. Där har jag jobbat i en massa år tills för 4 år sedan. Jag blir alldeles varm när jag ser bilderna!

    SvaraRadera
  6. Härligt, Lena, att jag kunde få bjuda dej på lite nostalgi!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar