Södra berget

Idag har vi varit flitiga som myror här hemma. Först fixade vi tillbaka alla möbler in på altanen. Fast grillen ska göras ren, den med. Det är inte klart ännu. Sen klippte vi gräset och snyggade till längs staketet, rensade lite i stentrappan och grejade lite ute. Fortsatte med fönsterputsning, nåt som är så fruktansvärt tråkigt. Men vi invigde den där elektriska fönsterputsmaskinen som vi köpte i höstas... och tro det eller ej, men den funkade riktigt bra! Enkel och smidig att använda och jag tror att resultatet är bättre än om jag gjort jobbet "manuellt". Vi får väl se hur det ser ut om solen behagar skina nån dag framöver?!

Och så har jag kokat rabarberkräm idag också, för oj, vad rabarbern växer nu!

På kvällen åkte vi till Södra Berget. Ida och jag kliver på ett elljusspår och följer det. Vi kommer till en 3-stigskorsning, där vi ser skylten ovan. Bestämmer oss för att vi inte ska till Sidsjön och från andra håller kom vi ju... så vi tar den tredje, omärkta, stigen och hamnar så småningom på Ängen. Och då visste jag ju var vi var iallafall *S*

Koppelpromenad i skogen... det är tråkigt, tycker jag. Ida måste ju få lukta på allt nytt och spännande, så det blir till att stanna stup i kvarten. Trevligare när hon kan gå lös och göra som hon vill. Men här visste jag ju inte om det skulle komma nåt folk, som inte gillar lösa hundar. Här har det just passerat en orienterare med karta och kompass. Han kom från vänster, sprang över stigen i två steg, och försvann sen in till höger. Ida står och spanar lite efter honom... *S*

Vid Ängen står denna skylt, som talar om att Sundsvall utsågs till Sveriges Friluftskommun för två år sen. Det var som 17! Hade jag ingen aning om.

Här är kvällens huvudperson och anledningen till att vi är just på Södra ikväll. Johan har varit på cykelträning och behöver hämtas. Efter den tuffa träningen, med en rejäl vurpa över styret också, måste man ju ta sej en slurk vatten, eller hur?

Poserar med hojen.

 Stretching avslutar träningen.

Hemma lämnas cykeln alldeles utanför entrén, sen börjar det regna... och det blir ett "torrt avtryck" när cykeln flyttas därifrån. Häftigt! 

Vickan tog den sista bilden och alla andra bilder är tagna med min lilla mobilkamera, eftersom jag klantade mej idag och glömde kameran hemma. 

Kommentarer

  1. Du verkar vara bättre i foten i alla fall! Cykelavtrycket blev verkligen häftigt!

    SvaraRadera
  2. Vilket häftigt cykel avtryck ! Ha en härlig fredag !

    SvaraRadera
  3. Foten ÄR bättre, tack för omtanken!

    Och ja, det är ett kul avtryck. Tror jag måste göra en LO med den bilden *S*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar