Mera snö... och vårblommor!!!


 
Samma vy som igår. Det har snöat en del inatt.... bilden är tagen vid halv sju-tiden.

Sparkföre blir det nog inte mer den här säsongen, men här står en av barnsparkarna kvar på altanen fortfarande.

Ida och jag är ute på en liten "toa-sväng", bara.

Sen går Ida in och sover vidare hos Emil, som inte alls har nåt emot att dela säng med Världens Bästa Gosedjur.

Det fortsätter att vräka ner snö, så eftersom vi faktiskt bara skulle titta till huset (och shoppa lite i Ånge igår), slå av luftvärmepumpen så bestämmer vi oss för att åka hem igen. Emil kan ju ändå inte fiska i det här snöovädret, som råder i Mellansjö.

Vi äter frukost och spelar tärning ett par gånger, sen packar vi ihop och åker hem. Efter cirka 2 mil eller så så har det slutat snöa helt och väl hemma regnar det inte ens. På vägen hem stannar vi så jag får gå ut och ta ett par foton av de här härliga nötkreaturen, som fått komma ut på "sommarbete". Sicket väder de fick, stackarna, men jag tror ändå att de är glada att få vara ute och kunna röra sej fritt. De har tillgång till en stoooor lada att gå in i, om de vill, men det vill de uppenbarligen inte. Igår stod de nära staketet, idag har de gått långt bort, så jag får zooma massor. Inte världens bästa kvalitet på bilden, men fina är de. Det ser man iallafall.

Men.... för rättvisans skull måste jag ju visa den här bilden också. Den är tagen på en rastplats i Borgsjö, ungefär 4 mil från Mellansjö. Helt otroligt att det kan skilja så mycket! Visst är det vackert? Sådär stora tulpaner har vi inte här hemma ens... måste nog ut och kolla om våra är avknipsade av några rådjur, kanske? Det brukar de vara.

Kommentarer

  1. Hur långt har ni mellan hemma här och hemma där, undrar en notoriskt nyfken en. ;)

    SvaraRadera
  2. Fågelvägen är det drygt 10 mil rätt in i landet. Lägg på 3-4 mil, så tar man sej dit bilvägen också.

    SvaraRadera
  3. Ingen snö sa du för nåra dar sen :D
    Man ska inte förhäva sig du Nela... det brukar straffa sig det!
    Äsch... det försvinner snart och blir sommar i ett huj!
    Härlig rabatt som jag gärna hade här hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo, nog var det en kontrast, alltid! Idag söndag är det soligt härhemma, men nattfrost har det varit, krasar i gräset.

    Det var en överkomlig sträcka att köra! :)

    SvaraRadera
  5. Bibbi!
    Emil sa såhär: Nästa gång ni åker till Mellansjö på en helg, då ska jag följa med. Och då SKA jag bada också!

    Så vi får verkligen hoppas att du har rätt i att det kommer att bli sommar i ett huj!

    SvaraRadera
  6. Hillevi!
    Det är alldeles lagom långt till Mellansjö. Man är där på mindre än två timmar och det är ju inga problem alls.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar