Arbetsläger


Lägret har börjat... arbetslägret *ler*
Vi har skaffat oss en egen liten vedklyv och den funkar faktiskt över förväntan. I den här högen är det kanske inte så mycket kvar som behöver klyvas, för det har vi redan tagit hand om när jag tar bilden.

Sture klipper gräset för första gången i år. Jag tvättar utemöbler.

Vi har gjort oss förtjänta av en god middag och det blir det också. Grillad fläskfilé med megagoda tillbehör och grillad banan med choklad till efterrätt. Mums!


Efter maten tar vi oss en skogsprommis i det underbara vädret. Allt hade varit toppen där i stora skogen om inte mina fötter hade varit så urkassa just idag. De gör mer ont än jag vill att de ska göra. Så är det idag.

Vi går förbi den gamla skjutbanan. För säkerhets skull har varningsskylten ett par skotthål också... som inger lite extra respekt! *S*

(Jag vet att jag har visat bilder på den här förut, men jag tycker den är så läcker där den står, mitt i skogen intill en sen läääänge nerlagd skjutbana).

 Go och glad - briard!

Kommentarer

  1. Åh vad hon är söt den Goa och glada briarden , vi har vår promenad kompis briarden Malte han är go och glad han med !

    SvaraRadera
  2. De är ofta det... briarderna *S*
    Vi kände också en briard-Malte en gång i tiden, en fawnfärgad väldigt stor kille... men det kan ju inte vara han??!!

    Vad roligt att du tittar in och skriver en rad! Det gör mej så glad! Som en briard. *fniss*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar