Jag tänker inte utmana ödet och skriva att ingenting händer, men det är inga stora saker iallafall. På förmiddagen hjälper jag Sture att renskriva lite räkenskaper. Jag fattar ingenting, men skriver snyggare än han, och det kan ju vara bra om årsredovisningar är läsbara. Det har han rätt i.

Fast själva räkenskaperna gick inte ihop riktigt som de skulle, så han ägnade mer eller mindre hela dagen åt det där sedan, medan jag grejade med mitt som vanligt. Ett par kort blev det. Och mera mat. Hade lagat en del som vi skulle haft med till Mellansjö, men fick sms från goa grannen som sa att det inte var mer än -13 grader idag på morgonen. Och då går luftvärmepumpen, så vi bestämde oss för att stanna hemma ytterligare en dag. Det "ska" nämligen bli kallt till helgen och då ska jag jobba från söndag till måndag, alltså vill vi ha riktigt varmt i huset då.

Ja, det är ett pyssel med detta hus som ska värmas, men det är trevligt att vara där också, så vi vill inte kallställa det över vintern, även om vi måste åka lite fram o tillbaka ibland.

Nåt mera revolutionerande har inte hänt hos oss och det ska man vara tacksam för, som min pappa brukar säga.

Eller, han säger så här:
- Har det varit nåt?
- Nä.
- Det är det bästa.

Det är inte alla gånger jag håller med min pappa, men just det är rätt klokt. Det behöver inte "va nåt" hela tiden, man kan lunka på i gamla spår och vara nöjd med det också.

Kommentarer

Skicka en kommentar