Ett litet sågspånskorn i ögat (det är farligt att kapa ved) på Sture retar honom hela natten och hela dagen, och då menar jag "retar" både på det ena och det andra sättet...
Jag kan inte se något i ögat, annat än att det är rött och irriterat, att tårarna rinner och att det blir mer och mer svullet under dagen. Men tänker karln ringa vårdcentralen?? ICKE!

Inte förrän fram emot eftermiddagen kommer han på bättre tankar och ringer dit. Får komma, träffa först en sköterska (som inget hittar i ögat) och sen en läkare, som vänder ut och in på ögonlocket, hittar ett litet skräp och plockar bort det. Ögondroppar behövs för nu är ögat som ett stoppljus i färgen och hornhinnan lite raspig också.

SAAAAA jag det, kanske??? Sa jag att det kunde gå hål på hornhinnan till å med, sa jag att han skulle ringa vårdcentralen redan i morse när de öppnade... SAAAAAA jag det??!!!

Ja.

Men vem är envisast av dem alla?

Men som ändå fick ge sej till slut.

Ha.

Kommentarer

  1. Aj, vad ont det låter - det var då tur att han gav med sig till slut.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte nåt vidare med knallrött öga som "skavde", men det kan skava länge innan Tjurskallen ger sej... *S*

    SvaraRadera
  3. Heja Cornelia !!!! Heja på våra gubbar

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att övertyga gubbar om deras eget bästa...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar