Inte kan man väl åka på "jullov" utan att ha med sej stämplar och sånt? Nej, det kan man inte. Idag har jag roat mej med att maska ihop de nya resväskorna och böckerna från Phunnyface med några äldre stämplar.

Sture sa nåt i stil med att om det hade varit han som höll på med det där så skulle det inte blivit nåt alls. Han hade bara blivit förbannad och slängt alltihop åt h-vete. Typ.

Men nu var det jag som stämplade och därför blev det, så småningom, som jag ville att det skulle bli. Men attans vad det krånglade. Lite beroende på att jag har papper av usel kvalitet (köp aldrig det billigaste du hittar!), lite beroende på att jag själv klantade till det.

Till sist hade jag iallafall lyckats åstadkomma några stämplade motiv, som ser ut som det ska. Återstår att färglägga dem, men jag tror jag väntar med det tills jag kommer hem, för jag vill att de ska matcha de papper jag ska använda dem tillsammans med.

Och så vet ni väl att kanel SKA läggas på gröt (och filmjölk) i rutmönster?! Om inte, så vet ni det nu och hädanefter bör ni inta dessa rätter i rutigt skick.

Kommentarer