Här är vägen ner till Klampen. Inte mycket snö.


På vänster sida har stormen Dagmar blåst ihop all is som fanns.


På höger sida är det helt öppet vatten fortfarande. Lite märkligt.




Mitt på dagen, när det finns lite, lite ljus kommer Emma o Emil för att pyssla litegrann. Olle o Alfred är också med, men de pysslar inte. Inte med papper och sånt iallafall.

Eftersom vi fortfarande inte fått tillbaka någon el köper vi med oss hämtmat när vi varit ute och gjort några ärenden.

Tio minuter senare kommer den! Strömmen! Den är tillbaka! Tjohej! Och maten smakade finemang i lampans sken också.


Vi går ner till Klampen en gång till samma dag. Det är nämligen halkfritt här och lätt att röra sej utan att riskera att halka och bryta benen av sej.

Igår kväll var det becksvart här och jag förbannade mej själv som inte tagit med mej någon pannlampa. Idag har alla människor tänt alla sina lampor och adventsljusstakar och jag vet inte allt. Det behövs ingen extra belysning för att hitta både bort och hem. Trevligt.

Kommentarer

  1. Ni var utan ström länge, stackare. Skönt att den slutligen kom. Tittade som så ofta även på kreativa sidan, så fina och roliga alster. Gott slut! Själv jobbar jag nyår och oroar mig väldigt för att fåren ska lamma precis då...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar