Detta, kan jag tala om, smakade väldigt mycket bättre än det ser ut. Jag är testpilot för Smartson och har fått i uppdrag att testa Arlas Thaipanna. Jag var ganska skeptisk till den lilla burken med matlagningsgrädde med "smakpasta" i locket. Men faktiskt, det smakade riktigt gott! Strimlade och stekte kyckling och wokgrönsaker, på med grädden och den där smaktjosan och puttra ihop några minuter. Voilà! Mat!

Att det smakade så bra berodde kanske liiiiite på att jag var kollossalt hungrig, men bara lite.


Mera mat blir det idag. Provlagade en efterrätt, som jag tänkte servera imorgon på nyårsafton. Det skulle senare visa sej vara aningen dumt... men det är en annan historia, som berättas just imorgon.


Efterrätten fick godkänt iallafall och är en slags pannacotta med turkisk yoghurt och blåbärsgelé på toppen.

Kommentarer