Denna lilla tingest var det som ställde till det litegrann för oss idag. Eftersom jag provlagade den där desserten igår och därmed använde halva vaniljstången, så skulle det inhandlas en ny idag. Jag tänkte ju göra en något större sats av mumsigheterna tills ikväll.

Men vaniljstången var slut. På första, andra och tredje affären hemma i sta'n (!). Då orkade vi inte åka runt och leta mer, utan fortsatte till ICA i Stöde. Vaniljstång slut. Jamen, sista chansen... ICA i Ånge... vaniljstång slut!!

Men, en halv vaniljstång är bättre än ingen alls och med lite vaniljsocker som komplement så tror jag att den kommer att gå att äta ändå. Vi har inte orkat ända fram till efterrätten ännu.

Vi är alltså i Mellansjö och här är det varmt och skönt inomhus, men -22 grader ute. Brrr! Att sen strömmen behagade busa med oss och försvinna kanske en halvtimme på eftermiddagen gav ju bara lite extra spänning i tillvaron. Fast jag hann börja planera för matlagning utomhus. Visst kan man grilla köttet ute, tänkte jag. Och potatisgratängen kan väl få konvertera till foliebakade potatisar i glöden. Jojo, nog hann jag tänka ett och annat. Men sen kom ju alltså strömmen tillbaka och det blev matlagning i köket, precis som jag hade tänkt mej från början.

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

  1. "Ap-teket" brukar väl ha vaniljstång också? Själv brukar jag köpa vaniljpulver (innehållet från vaniljstången) i små söta burkar. Räcker länge och är bra att ha hemma.

    Har friat Sture från "lagom-anklagelser", uttryckte mig fel och menade det verkligen inte så! Du har beskrivit honom alldeles rätt. Fast du är mer petnoga...! ;) Bästa året nånsin önskar jag er!

    SvaraRadera
  2. Hade ingen aning om att jag kunde kollat med apoteket. Ska tänka på det nästa gång!

    Vi har skrattat åt din nästa analys också... köpa en ny dörr är på pricken Sture! *ler stort*
    Det är faktiskt precis en sån på G till Mellansjö. Men det beror inte på trasig list, utan på att det fryser isklumpar på insidan när det är kallt ute. En ny dörr skulle troligen vara bra för inomhustemperaturen i hallen. Och visst måste det vara det allra enklaste sättet att komma tillrätta med problemet?! Speciellt om man anlitar en byggfirma som får byta?! *S*

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar