Klockan är 04:30 och jag och Ida är på väg in, jag behöver gå på toa... Då vaknar även Emil och kommer krypande ur sitt tält. Han fryser och vill också gå in.

Morgondimmar ligger tät över sjön. Ganska vackert, det med, tycker jag och jämför med bilden i morgonsol med spegelblank sjö som jag tog nyligen.


Där somnar han på soffan och sover tills vi väcker honom kl 10(!).


Johan och Alice vaknar kl 7, kommer in och lägger sej hos oss i dubbelsängen. Det blir lite trångt. Tjejerna (jag och Alice, alltså) kliver upp och matar o rastar hunden, börjar fixa frukost och sånt... men här sover man också vidare. Sture och Johan.... snark! *S*


Efter tältrivning och lite ihoppackning drar vi iväg till stranden. Det är 18 grader i vattnet och ganska mulet emellanåt, men ändå skapligt varmt i luften. Barnen badar, simmar och leker. Här har de samlat musslor och byggt en damm åt dem.


Vet ni att man kan leka att öppna musslor är KONTOKORT?!?!? Fantasin har absolut inga gränser hos de här tre ungarna! *S*


Musselsamlingen. Eller är det nån sorts kassaskåp?! *fniss*


Efter stranden åker vi hem till huset på Näsuddsvägen (ja, i Mellansjö, alltså) och spelar klart kortspelet från igår. Alice vinner. Dammsuger och packar in i bil och på släpvagn. Åker hemåt. Här har vi stannat på ett fint ställe och fikar lite bullar och juice.


Till barnens förtjusing kryllar det av små, små söta grodor invid vattenbrynet. De är svåra att fånga på bild, men titta noga så syns de!



Johan har en av pyttegrodorna på handen.


Här syns den bättre.


Efter detta lilla äventyr åker vi hem. Lämnar av barnen lite här och där, köper en hamburgare och åker sen hem. Lite trötta, men det har varit ett härligt dygn med glada barn!

Kommentarer

  1. Vad otroligt fina dina tårtor blev, med vit marsipan! Och hela 7 stycken....

    Barnen fortsätter att ha det somrigaste av sommarlov man kan tänka sig - underbart.

    Och aldrig sover man väl så gott som efter att man bott i tält! :-D

    SvaraRadera
  2. Det var jag, Hillevi, som kommenterade.

    SvaraRadera
  3. Ja du Hillevi, jag är faktiskt nöjd med tårtorna. De blev fina att se på, och (det viktigaste!) goda att äta.

    Är så glad att vi har de där barnen, så jag får sova i tält och ha lite sommarlovskul, jag också! *S*

    Tur att det regnar idag, så du slipper putsa fönster!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar