Utflyktsdag... och fästingar igen

Vi drar iväg på utflykt. Lunchar vid en mysig kaj i Nyland, en bit från Kramfors.

Ja, alltså, klockan är lunchdags för de tvåbenta. Den fyrbenta väntar snällt under bordet medan vi inmundigar maffiga mackor.

 Någon har målat en sten på sin gräsmatta. Konstnärligt.

På hemvägen blir klockan 14 och även den pälsbeklädda lilla donnan får lunch. Och lite lösspring och fotbad och allmänt myyyys..!

Vi har stannat vid Snibben, som stängt för säsongen. Lugnt och fint och bra på alla sätt och vis. Förutom att det är massor med gräsandsbajs, nej jag menar kanadagåsbajs såklart, kring bryggan och på badstranden. Så vi söker oss en bit bort.

Vad ska jag skriva här, då? Äsch. Ni ser ju själva. Finaste valpen! *ler*

På morgonen, innan vi åkte iväg, plockade jag två fästingar. En på bringan och en på ena frambenet. När vi kommer hem tar jag bort dessa fem, som satt uppe på huvudet på stackars Tosca. Ja, fyra satt fast och en kröp i pälsen. Usch.

En stund är hon ute i trädgården och när hon kommer in tycker hon att jag är lite trist, så hon tar och packar upp ryggsäcken från igår kväll, då jag ju var på vattengympan. En hårborste kan väl komma till användning, eller? *S*

En liten fråga till mina besökare: Tar det alldeles väldigt jättelång tid att ladda upp collagen? Jag har ju lämnat dem i lite större storlek, så man kan klicka upp dem och se dem lite större. Men om det tar evigheter att ladda sidorna, så kanske jag bör sluta med det? Synpunkter mottages tacksamt.

Kommentarer

  1. Jag kollar ofta i mobilen och har inga problem alls att få fram collagen snabbt 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki doki, vad bra att det funkar för dej. Hoppas att det är lika för alla!

      Radera
  2. Jag, med värdens sämsta hastighet, har inga som helst problem med collagen eller sidan överhuvudtaget.

    Fin tur ni gjorde minus fästingarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen!

      Fästingarna är bara bläh. Men den lilla gröna kofoten funkar perfekt att plocka dem med iallafall. Alltid något...

      Radera
  3. Her kommer collagen like raskt frem som enkle bilder.
    Så fungerer kjempe bra. Nydelig med disse collagene, stemningsbilder.

    Så søt hun var med hårbørsten i munnen. Fy så mange ekle skaumenner du har tatt. Har ikke tatt noen på Mille på lang tid, men kanskje ikke lurt å skryte av det for da dukker dem vel opp..Ler!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar