Dag 5

Frukost är det bästa jag vet. Idag hittade jag ett lussebulleformat litet bröd, som jag måste testa. Det var en ganska torr och tråkig bulle, trots den fina formen.

 Tar en förmiddagspromenad längs strandkanten. På ett par ställen rinner små bäckar ut i havet.


Längst bort på strandens ena kant finns det lite klippor och högre upp (till höger) ligger ett hotell.

Jag zoomar lite...

... på de skummiga vågorna.

En mycket tydlig skylt talar om att man är ytterst ovälkommen till det där hotellet. Skulle man drista sig att kliva in och ta sej en titt betraktas man som kriminell(!) och avkrävs böter på 40 euro.

Även om jag nog inte planerat att bo där nån gång, så är jag ännu mer säker på den saken nu.

 Vänder på kameran och förevigar mig själv.

 Så småningom blir det kväll och jag tycker verkligen att man lyckats med poolbelysningen. Det är så snyggt!

Kommentarer

  1. Du har ju visst en massa fina, spännande bilder! Härliga närbilder på det skummande vattnet och dig i solhatt!

    Det där trädet med sina flygrötter var ju verkligen speciellt och att man betraktas som kriminell om man går in på det där hotellet… ja, vad säger man!

    Klara, fina färger får du- jag har lite problem med färgerna på den här kameran, jag. Undrar vad jag ska knappa på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du!

      Jag mixtrar lite med mina bilder i Picasa, jag får fortfarande överxeponerade bilder med bleka färger... men jag har inte skruvat på den där ratten heller... *S*

      Radera

Skicka en kommentar